קביעת החוזק (Potency) של מאכלי קנאביס

קביעת החוזק (Potency) של מאכלי קנאביס

אם יש דבר אחד בטוח לגמרי בכל הנוגע לחישוב מינון הקנאביס במאכלים, הרי הוא העובדה ששום דבר לא בטוח לגמרי. כלומר, שאנחנו צפויים לטעות. לא שאני מטיל ספק, חלילה, בכישורי המתמטיקה שלכם, אלא שפשוט ככה זה, וזה המצב, ובואו נקבל זאת כאקסיומה שנסכים עליה. למה זה ככה? פשוט מפני שבקביעת החוזק של מאכל הקנאביס שמתקבל בבישול מעורבים יותר מדי משתנים לא ידועים. למשל, זן הצמח, איכות הצמח הספציפי וגילו. ולמשל, איכותו של תהליך הדה-קרבוקסילציה שעבר הצמח, וכן סוג הרכיב התזונתי שמשמש חומר נשא, ואיכותו – והרי שמן קוקוס, חמאה, שמן זית ואלכוהול סופגים את ה-THC ברמות שונות זו מזו. כל הגורמים האלה הם בעלי חשיבות מכרעת בבואנו לקבוע את מידת ההשפעה הפסיכו-אקטיבית שנקבל ממאכל הקנאביס, וגם אם עומדת לרשותכם מעבדה, ואפילו אם אתם מוכנים להתפרע בהשקעת סכומי כסף לשם כך, יהיה אפשר לכל היותר להגיע להערכה מקורבת לגבי כמות ה-THC במאכלי הקנאביס שלכם. 

לכן, עכשיו, משהבנו שאנחנו יכולים רק לשאוף להתקרב לטווח המינון הרלוונטי אך לא לחשב את המינון המדויק, בואו נראה כיצד מבצעים את ההערכה בצורה הטובה ביותר. 

שלב 1

בודקים מהו חוזקו של הזן שרכשנו באמצעות חיפוש באינטרנט או בבחינת הכיתוב המצוין על התווית.

שימו לב שיש להתייחס לרמת ה-THC ולא לרמת ה-THCa. יצרנים מסוימים מציינים את ריכוז ה-THCa בלבד, ואותו יהיה עלינו להמיר ל-THC ביחס של 0.88 (כלומר 100 מ”ג THCa שווים ל-88 מ”ג THC). 

שלב 2

מחשבים את תכולת ה-THC (במ”ג) בזן שבו משתמשים. 

מיליגרם הוא אלפית הגרם, כלומר בכל גרם יש 1,000 מ”ג. אם ריכוז ה-THC בזן שבחרתם הוא 15 אחוז, אזי נחשב את כמות ה-THC בכל גרם של פרח באופן הבא: 1,000 מ”ג כפול 15 אחוז = 150 מ”ג THC. 

שלב 3

מחשבים את תכולת ה-THC (במ”ג) במאכל (מתכון) שמכינים. 

כך, למשל, אם אנחנו משתמשים ב-20 גרם מריחואנה כדי להכין חמאת קנאביס – נכפיל את מספר הגרמים בתכולת ה-THC לגרם בזן שבו אנחנו משתמשים, כך: 20 גרם מריחואנה כפול 150 מ”ג THC = 3,000 מ”ג THC. 

שלב 4

מחשבים את תכולת ה-THC (במ”ג) בכל מנה מהמאכל (מתכון) שמכינים. 

המתכון שאתם מכינים, זה שמכיל 3,000 מ”ג THC, מיועד להכנת כ-700 גרם חמאת קנאביס, כלומר כ-3 כוסות. עם הידיעה הזאת, כל שנותר עכשיו הוא לחלק את כמות ה-THC הכוללת במספר המנות. אם נרצה לחשב מה כמות הקנאביס ב-100 גרם חמאה – נחלק 3,000 מ”ג ל-7, ונקבל כ-429 מ”ג. כעת, אם השתמשנו ב-200 גרם חמאת קנאביס (858 מ”ג THC) – כדי להכין 40 עוגיות עלינו לחלק 858 מ”ג ל-40, ונבין שכל עוגייה מכילה כ-21 מ”ג THC. 

שלב 5

לוקחים מרווח ביטחון.

לבסוף, עלינו להתרחק מהמדע המתמטי ולעבור לתחום האומנות והרוח. בלתי אפשרי לדעת בדיוק כמה מחוזקו של החומר מתפוגג בתהליך הדה-קרבוקסילציה והבישול, וכתוצאה מהטמעתו בחומר הנשא, אבל ברור לנו שלא כל ה-THC נשמר עד לסופו של תהליך הבישול. הדרך הטובה ביותר לדעת, או לפחות להתקרב ככל האפשר לידיעה, היא באמצעות הרבה ניסויים ותעיות. בסופו של דבר, אחרי כמה וכמה ניסיונות תקבלו מושג היכן אתם נמצאים ומה מיקום המאכל שלכם על סקאלת החוזק. כך או אחרת – טווח ביטחון ומקדם היסטריה הם הכרחיים לענייננו. וגם כאן עניין הטווח הוא סובייקטיבי. אני נוהג להפחית 20 אחוז ליתר ביטחון – בהפחתה של 20 אחוז, נגלה שבעוגייה שלנו יש לא 21 מ”ג THC, כי אם 21 כפול 0.8, שהם 17 מ”ג – אבל ייתכן שתגלו כי עבורכם זהו מרווח ביטחון גבוה או נמוך מדי.