גלידת סאנדיי עם רוטב שוקולד שמח

רמת קושי: קל

זמן הכנה: 20 דקות

צמחוני

 

להכין גלידת סאנדיי עם רוטב שוקולד חם ולהצטנע במתכון סולידי של ילד טוב בלי להתפרע – זה בערך כמו לטוס למדינה חדשה ולהישאר כל היום במלון. אין כאן מקום לדאגה לקלוריות, או לבריאות, או למהוגנות יחסית. מחר נרוץ עוד קילומטר או שניים – היום יורדים על ההכי מושחת ומענג שיש. והכלל הוא להשתמש בכל מה שגורם לכם לחייך, אבל חיוך אמיתי שלא ירד כל כך מהר מהפרצוף. 

בישול עם קנאביס | צמחוני
4 מנות

מרכיבים:

¼1 כוסות שמנת מתוקה להקצפה

½ כוס סוכר חום בהיר דחוס

⅓ כוס סירופ תירס בהיר או דבש

3 כפות אבקת קקאו טבעי (לא הולנדי) איכותי (לפחות 22 אחוז שומן)

¼ כפית מלח

200 גרם שוקולד מריר איכותי קצוץ 

15 גרם חמאה ללא מלח

13 גרם (1 כף) חמאת קנאביס

2 כפות אבקת סוכר

1 כף תמצית וניל

8 כדורי גלידת וניל הטעימה ביותר שתוכלו להשיג

8 דובדבנים טריים מגולענים

לתוספת על הגלידה: 

פקאן גרוס

פיסטוקים קצוצים

חתיכות אוריאו 

פרוסות בננה טרייה

אופן הכנה

  1. מכניסים קערת ערבוב מנירוסטה למקפיא למשך 20 דקות.
  2. נתחיל עם רוטב השוקולד המועשר: בסיר, על להבה נמוכה, מערבבים 3/4 כוס שמנת עם סוכר חום, סירופ תירס, אבקת קקאו ומלח. מבשלים בבעבוע עדין במשך כחמש דקות, תוך כדי טריפה מתמדת במטרפה, או עד שהסוכר נמס והנוזל מסמיך. 
  3. מוסיפים את השוקולד, החמאה וחמאת הקנאביס, וממשיכים לבשל עד שהשוקולד נמס. מסירים מהאש ומניחים בצד להתקרר. 
  4. כעת לקצפת: מוזגים את כוס השמנת הנותרת לקערת המתכת הקרה, ומקציפים במהירות בינונית-גבוהה במשך שלוש דקות. לאחר שנפח השמנת גדל, מוסיפים את אבקת הסוכר ותמצית הווניל ומקציפים במהירות גבוהה, עד שנוצרת קצפת. היזהרו לא להקציף יותר מדי, כדי שהקצפת לא תישבר.
  5. ולהרכבת המנה: מוזגים מעט מרוטב השוקולד לקעריות. מוסיפים לכל מנה כמויות זהות של גלידה ושל המון תוספות, ואז מציפים כמו שצריך ברוטב השוקולד, בלי להתבייש. מכסים הכל בקצפת טרייה, ואז, כשכבר נדמה שאין מקום יותר לשום מתוק ובטח לא לקצפת – מוסיפים עוד קצת קצפת, בשביל קארמה טובה. ולא לשכוח את הדובדבן. 

 

חוזק: אם משתמשים בזן בעל 15 אחוז THC, ובהנחה שתשתמשו בכל הכמות של רוטב השוקולד – מתכון זה מכיל כ-20 מ”ג THC למנה (ראו כיצד לחשב את החוזק).